Káosz a fővárosi mobilparkolásban

2011.01.07. 11:03

Akadozik a mobilparkolás a fővárosban, főleg a VI-VII. kerületben. Több olvasónk jelezte, a rendszer behalt, az igazoló sms beragadt. A jóhiszeműbbek nem vártak visszaigazolásra, őket megbüntették, de az óvatosabbak is a díj többszörösét fizették az újraküldözgetéssel. A hivatalos indoklás szerint sms-torlódás és rendszerleállás volt többször, a hibát még keresik.

Január 5-én a VII. kerületben parkoltam, küldtem a fizető sms-t, majd siettem a dolgomra, írta olvasónk, aki nagyot csodálkozott, hogy mikor visszaért, büntető cédulát talált kocsiján. Bement az ER-Park (az átfestett Centrum Parkoló Kft.) ügyfélszolgálatra, ahol közölték, meg kellett volna várni a visszaigazoló  sms-t, úgyhogy ne is próbáljon reklamálni, fizesse be a büntetést.

"Ez különben is kényelmi szolgáltatás, és büntetést kell fizetni, mert nem fizette meg a parkolási díjat" - mondták Máténak, aki később felhívta az ügyfélszolgálatot is, ahol kicsit kedvesebben, de szinte szóról szóra ugyanezt közölték vele.

DMOHA20100201007

A hibáról tudnak, az ügyfélszolgálatosokat megfelelően kiképezték a lepattintásra, minden reklamálót elküldenek. Kiderült az is, hogy már 4-én sem működött a szolgáltatás. Nem tudják, hogy mikor áll helyre az üzem, ismertette tapogatózásának eredményeit olvasónk.

Máté szerint ez méltánytalan, és persze lehet azt mondani, hogy "hülye vagy, mért nem nézed meg a visszaigazoló sms-t", de attól tart, nem kevés embertől sikerül ezekben a napokban jó pénzt kaszálni a parkolási cégeknek. A legrosszabb, hogy pont azért szívtam meg, mert régi felhasználóként vakon megbíztam a szolgáltatásban, szögezte le.

Másik olvasónk óvatosabb volt. Elmondása szerint az Andrássy úton szeretett volna parkolni, de nem jött visszaigazoló sms. Ezért addig próbálkozott, míg kicsikarta az igazolást, ám számlája így is felszaladt 1000 forinttal.

Megkerestük a területen a parkolásért felelős egyik céget, a Parking Kft.-t, ahol azt mondták, a mobilparkolásra az EME Zrt.-vel szerződtek, így az adódó hibák kiküszöbölése és felelőssége is arra hárul. A mobilparkolási hibákat az EME Zrt. nemcsak elismerte a Parkingnak, előre is jelezte.

Az úgynevezett sms-torlódások és rendszerleállások miatt a Parking Kft. szerdán úgy határozott, nem pótdíjazza területén a gépjárműveket abban az időszakban, amikor a mobilfizetési rendszer hibás volt. A cég szerint kedden és szerdán 6 esetben 98 perc szolgáltatási szünet volt összesen.

A Parking Kft. ügyvezetője emellett felszólította az EME Zrt.-t az ügyfélproblémák megfelelő kezelésére és a Parking üzleti jó hírnevét veszélyeztető magatartás azonnali abbahagyására.

Az EME Zrt. a következőképpen magyarázta a problémát megkeresésünkre: feltehetően az operátorok és az EME közötti kommunikációban volt fennakadás. Jelenleg a hiba okát keresik, ami a feltételezésük szerint nem a saját rendszerükben van. A cég ígérete szerint a hiba kivizsgálásának eredményeként a felelős eleget fog tenni kártalanítási kötelezettségének.

Hozzátették: tudtukkal az EME saját regisztrált ügyfeleinél semmilyen probléma nem merült fel, a meghibásodás kizárólag az ad hoc mobilparkolást érintette.

Szabad versenyt akarnak a mobilparkolásban

Több magyar nagyvároshoz hasonlóan szabad versenyt szeretne Budapesten is a mobilparkolásban az mS Systems Kft., amely Picipénz nevű szolgáltatásával jelenleg a XIII. kerületben, ez elmúlt hetekig pedig a IX. kerületben működött. A cég részéről Szentendrét, Vácot vagy Keszthelyt hozzák fel példának, ahol párhuzamosan több szolgáltató is működik, és az ügyfél dönt, melyiket használja.