Bár jó ideje pletykák keringenek a Google saját mobiltelefonjáról, a keresőóriás hétfőn nem saját készüléket, hanem egy Android nevű mobilos operációs rendszer fejlesztését jelentette be, amely a jelenlegi készülékeknél sokkal jobb mobilinternetes szolgáltatásokat biztosít majd.
Az alkalmazás fejlesztése az Open Handset Alliance-et (nyílt készülék szövetség) nevű iparági szervezeten keresztül zajlik majd, melynek 34 alapítótagja között mobil- és lapkagyártók, operátorok is megtalálhatók, a Google mellett például a Samsung, a
Motorola, az LG, a T-Mobile, illetve az Intel is ezek között van.
Olcsóbbak lesznek a netképes mobilok
A tagok úgy vélik, hogy a kooperáció eredményeként a jelenleginél jóval olcsóbban és gyorsabban tudnak majd készülékeket, illetve online szolgáltatásokat kifejleszteni, melynek köszönhetően kedvezőbb árú mobilinternetes modellek megjelenése várható a piacon. Ezeket azonban nem a Google, hanem a gyártók saját márkanevein fogják majd árusítani.
Bár az első Androidon alapuló mobil készülék boltokba kerülése csak 2008 második felében várható, a szövetség már a jövő hét folyamán elérhető tesz majd egy olyan fejlesztőcsomagot, melynek segítségével már ennél hamarabb is elkezdődhet az alkalmazások programozása az új platformra.
A Google közleménye szerint az Android egy nyílt forráskódú szoftver lesz, azaz tagok saját igényeik szerint testreszabhatják majd, ráadásul licencdíjak nélkül lehet alkalmazni a készülékeken. Ennek köszönhetően a szoftver jelentős konkurenciája lesz a Palm, a Microsoft Windows Mobile, illetve a többek közt Nokia és Sony Ericsson mobilokon használatos Symbian operációs rendszereknek, ami akár a rivális mobilok árcsökkenését is eredményezheti.
Jobb, mint egy Google Phone
Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója úgy nyilatkozott, a szövetség megalapítását nagyobb durranásnak tartja annál, mintha cége csupán egy Google-mobilt jelentett volna be, egy ütőképes szoftveres háttérrel ugyanis nem csak egy, hanem több ezer különféle készülék válik majd elérhetővé a világ több milliárd felhasználója számára. Schmidt egyébként már korábban is úgy nyilatkozott, hogy cége következő stratégiai célpontját a mobil eszközök képezik: a telefonokból a tavalyi év során négyszer annyit adtak el, mint PC-ből, és a mobilos reklámokból származó bevételek mértéke is dinamikusan növekszik.